Praktisk information / FAQ

Ved problemer under lejemålet kontakt

Hytteinspektør

Linn Lenna

Tlf. 29 93 61 11

 

Vi gør alt der står i vores magt for, at løse det opståede problem hurtigst muligt. 

    Ordensregler
    Ved leje af Lerbjergcentret, skal disse ordensregler respekteres og overholdes.

    Ved overtrædelse af ordensreglementet, der medfører ekstra rengøring/udbedring, vil dette blive modregnet i depositum. Ligeså vil skader der opstår på bygninger eller inventar under lejemålet.

    1. Rygning indendørs er forbudt.
    2. Kørsel på de grønne arealer er forbudt.
    3. Parkering kun på centrets p-plads.
    4. Brug af åben ild må kun foregå på bålpladser (udendørs) og i brændeovn (indendørs).
    5. Færdsel på stengærdet, samt på tilstødende marker er forbudt.
    6. Adgang til skoven, må kun ske gennem den dertil anlagte gennemgang fra p-pladsen.
    7. Intet indvendigt inventar må benyttes udendørs.
    8. Af hensyn til vores naboer, må høj musik kun forekomme indendørs og for lukkede døre.

    Hvor gør vi af affald?

    Affald sorteres i følgende fraktioner på centret:

    Pap, glas/flasker, plast/karton fra køkken, Dåser, madaffald med emballage.

    På parkeringspladsen er der placeret i containere til de enkelte fraktioner. I køkkenet ligger en instruktion til korrekt sortering af affald. Der vil inde i centret være mulighed for sortering.

    Papkasser skal slås sammen, så de fylder mindst muligt.

    Containeren tømmes efter behov og biler på parkeringspladsen skal parkeres så der er plads til, at skraldebilen kan tømme dem. Hvis renovationsfirmaet der tømmer containerne konstaterer, at de ikke kan komme til, får centret en regning på kr. 300 som debiteres videre til lejer i fradragelse af depositum.

    Er affaldet ikke er sorteret korrekt kan en afgift fra renovationsfirmaet debiteres videre til lejer i fradragelse af depositum.

     

    Hvad er vores forbrug af el og gas for en weekend?

    Forbruget afhænger af den enkelte lejers behov for opvarmning, bad og madlavning ligesom antal personer og årstiden, også har indflydelse på forbruget.

    Et typisk weekendforbrug på et ”gennemsnits-lejemål” vil ligge på ca. 2.000 kr. I perioder med frost ca. det dobbelte. Dette er vejledende.

    Hvad er der af grej i køkkenet?

    Køkkenet er udstyret med:

    • 2 industri-komfurer og 1 industri-ovn (gas)
    • 1 Industri-opvaskemaskine (3-4 min pr. opvask)
    • 2 store køleskabe
    • 2 industri-kaffemaskiner (filtre til fri afbenyttelse)

    Derudover 4 håndmiksere og almindeligt køkkengrej, samt gryder og pander i cateringstørrelse.

     

    I grovkøkkenet er der fryseplads (begrænset).

    Er centret handicap-egnet ?

    Det korte svar er nej. Der er dørtrin ved alle døre og ingen handicaptoiletter. Dog er hytten i ét plan og vi oplever oftest, at kørestole sagtens kan komme rundt med hjælp.

    I depotet forefindes rampe som kan bruges til, at komme ind i hytten med. Derudover er badeværelset i kontoret stort nok til, at benytte med en kørestol.

    Hvad skal vi selv medbringe?

    I skal selv medbringe alle forbrugsstoffer samt:

    • Lagen, sovepose og/eller sengetøj (dyner/puder)
    • Håndklæder
    • Viskestykker
    • Karklude
    • Håndsæbe
    • Klare affaldssække
    • Toiletpapir
    • Køkkenrulle
    • Vaskemiddel til vaskemaskine
    Hvad behøver vi ikke at medbringe?

    Der er kaffefiltre til kaffemaskinerne.

    Kan vi lade ubrugte madvarer stå til næste lejer?

    Nej. Af hensyn til hygiejne og fødevaresikkerhed, skal alle madvarer I har i overskud tages med retur eller smides i containeren. Dette gælder også tørvarer som krydderier, sukker, kaffe mv.

    Hvor mange sengepladser er der?

    Der er i alt 66 sengepladser i hytten, fordelt som nævnt under ”Faciliteter indendørs” (Se her)

    Må vi medbringe husdyr?

    Der må ikke medbringes husdyr i hytten, men gerne på grunden. Eneste undtagelse herfor er servicehunde. Efterladenskaber samles op.

    Er der trådløst internet?

    Ja, der er en 10 mbit trådløs internetforbindelse til rådighed.

    Hvordan efterlader vi lejrpladserne?

    Alle rafter sættes tilbage i raftegården og bålpladser slukkes grundigt. Det er tilladt, at grave huller til bålplads eller fedtfælde på lejrpladserne. I så fald lægges tørvene i en pæn bunke ved siden af, og alle huller dækkes til igen inden afrejse.

    Forefindes der brænde?

    Ja. Brænde til pejs/brændeovn kan hentes i brændeskuret ved raftegården og ved brug af disse, genopfyldes pejsekurven med nyt brænde inden afrejse.

    Hvor mange kan vi sidde i de forskellige opholdsrum?

    Pejsestue måler 9,6 x 7,6 m. (73 m2) og er udstyret med 12 trapezformede borde inkl. stole og 2 sofagrupper. Spisesalen måler 9,4 x 6,5 m. (61 m2) og er udstyret med 12 borde (0,8 x 1,6 m.) inkl. stole. Der forefindes ekstra borde og stole i depotet. Det er tilladt, at rykke rundt på møbler efter behov så længe alt, inden afrejse, stilles tilbage hvor det stod ved ankomst.

    Hvor meget service er der?

    Der er komplet service til 70 personer. Foruden ”dagligdags” service er der rødvinsglas, hvidvinsglas, dessertvinsglas og champagneglas. 

    Kan vi frit benytte vaskemaskine og tørretumbler?

    I grovkøkkenet er der vaskemaskine og tørretumbler til rådighed. Brugsanvisninger til begge maskiner er ophængt ved maskinerne. HUSK vaskepulver hvis du planlægger, at bruge denne.

    Tjekliste ved afrejse
    Oprydning er ikke inkluderet i rengøringsprisen. Ved manglende tjek af nedenstående, der medfører ekstra oprydning/rengøring, vil dette blive modregnet i depositum.
    1. Benyttede udeområder gennemgås for affald.
    2. Rafter, brænde mv. skal lægges på plads.
    3. Benyttede indeområder fejes el. støvsuges, gennemgås for affald og skraldespande tømmes.
    4. Toiletter/baderum fejes el. støvsuges, aftørres og skraldespande tømmes.
    5. Poser i Madame-holdere udskiftes. Ekstra poser ligger på rengøringsvognen i grovkøkkenet.
    6. Madrasser stilles på højkant i sengene, op ad væggen.
    7. Stole og skraldespande i soverum stilles op på bordene.
    8. Borde og stole, samt service og andet inventar, stilles på plads.
    9. Opvaskemaskinen tømmes for vand og filteret rengøres.
    10. Skraldespande tømmes. Affald skal sorteres og smides ud i de respektive plastcontainere.
    11. Hvis brændeovnen har været i brug, tømmes denne og nyt brænde fyldes i pejsekurven.
    12. Alle radiatorer slukkes på den røde kontakt, ved køkkendøren ud mod p-pladsen.
    13. Alle vinduer og døre lukkes og låses inden afrejse.